Kaçak Şiir Tarihi'ne İhtiyaç Var

20. Mart 2016 - 12:30 - Serkan Işın

Sanat, yazın gibi alanlarda, "yeni" ve "moda" ifadelerin birbirlerinin yerine kullanılmaya başlandığı -bu kelimeler arasına "pop" rahatlıkla eklenebilir, fakat cila niyetine bile yapının dibindeki kararlı ve sabit içeriğe nüfuz edemediği, onu değiştirmediği bir süreçteyiz. Neden bu kadar etkisiz şiir?

Hars'ın poetikası, duruşu, olayı, ne kısaca?

editör'den not: Aşağıdaki metni 2005 yılında yazmışım, tekrar okuduğumda hayıflandığım, aradan geçen süre içinde bizi yana yatırdığını düşündüğüm bir ton şey oldu. Her ne kadar bir "hareket" olmasak da, 2005 yılından bu yana bu metinde vaad edilen şeylerin çoğu yerine getirilmiştir. İsimlerin ve şairliğin zurna kadar önemli olmadığını gördüğüm için yapılan işe bakmasını isterim değerlendirmek isteyen insanların.

4 Yıl 5 Ay Sonra..

2007 yılının Mart ayında siteyi -kimbilir hangi şekil ve umutlarla- açmışım. Bugünden o güne nelerin değiştiğine, geliştiğine ve artık işlevini yitirdiğine dair fikirlerimi siz sevgili okurlarla paylaşmak boynumun borcu gibi geldi bir an. Bu retrospektif bakışın -geriye doğru- bize ne kazandıracağından pek emin olmasam da..

Öncelikle şu ifadeleri dikkatinize sunuyorum:

Türk Şiir'i son 3 yıldır kötü yönlendirildi, ahmakça gündemlerle vakit geçirdi. Fakat tarafların kabaca "konvansiyonel" ile "deneysel" olarak ayrıldığını görmemek saflık olur.

ENTER: TEKNOFOBİKLER

20. Mart 2016 - 13:42 - derya önder

Bilgisayar dendiğinde delikli kart telefon dendiğinde PTT'de sıra beklemek ya da manyeto, Cep telefonu dendiğinde "olur mu öyle şey!" anlamayan kuşaklar olarak teknoloji ile alışverişimiz bizden öncekilere göre daha düzenli ve kısmen züppece. Hatta ucundan bucağından teknofilik de sayılırız.